-
Får vem som helst handla på Horto.se?
För att handla på Horto.se måste du som privatperson ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige med svenskt personnummer.
-
När får jag min orderbekräftelse?
När du genomfört din beställning skickar vi en orderbekräftelse omgående till den e-post du angivit i beställningen.
-
Hur ändrar jag eller avbeställer min order?
Önskar du göra en ändring i en lagd order är det viktigt att du kontaktar oss snarast för att vi ska hinna ändra din order enligt önskemål.
Då vi har en snabb hantering och expediering av våra ordrar kan vi inte garantera att vi kan stoppa eller ändra i din order.
-
Kan jag beställa till andra länder än Sverige?
I dagsläget levererar vi enbart inom Sverige.
-
Vilka olika betalningssätt kan jag välja mellan?
Vi samarbetar med SVEA Bank AB och de betalningsalternativ som presenteras vid "checkout" av varukorgen är faktura, delbetalning, kortbetalning, swisch och direktbetalning via internetbank.
-
Var kommer kvitto på mitt köp?
En orderbekräftelse (kvitto) skickas till den e-postadress du anger i samband med din beställning.
-
Hur får jag min faktura?
Vi samarbetar med SVEA Bank AB och de betalningsalternativ som presenteras vid "checkout" av varukorgen är faktura, delbetalning, kortbetalning, swisch och direktbetalning via internetbank. SVEA skickar faktura till uppgiven mejladress. Detaljerad information, se länk "villkor" som finnes vid SVEA checkout av varukorgen.
-
Hur lång är leveranstiden?
Förutsatt att varorna finns på lager (med grön plupp märkt "2-5 dagar"), skickar vi din order dagen efter beställning och leverans sker efter 2-5 vardagar.
Vi har också produkter med längre leveranstid.
-
Vem betalar frakten vid retur?
Frakter i samband med byten eller returer till horto.se betalas av kunden.